Тести

Тест “Драбинка”

Хочете дізнатися самооцінку вашого малюка? Це дуже легко зробити за допомогою тесту „Драбинка”. Використовувати його можна, тільки-но 90дитині виповниться 3 роки.

Інструкція.

Намалюйте або виріжте з паперу драбинку з десятьма сходинками. Тепер покажіть її дитині та поясніть, що на нижньому щаблі стоять вередливі, мовчазні, невиховані хлопчики та дівчатка, на другому – більш спокійні та веселі, на третьому – ще ліпші, і так до дев’ятої. А ось на найвищій сходинці стоять найрозумніші, найдобріші, найвихованіші діти, які вміють дружити. Важливо, аби малюк правильно зрозумів розташування дітей на сходинках, тому можна в нього про це перепитати. А тепер запитайте, на якій сходинці стояв би він сам. Нехай намалює себе на цьому щаблі або поставить ляльку. Ось ви і виконали завдання, залишається зробити висновки.

Обробка результатів:

  • Якщо дитина ставить себе на першу, 2-гу, 3-тю сходинки знизу, то в неї занижена самооцінка.91
  • Якщо на 4-ту, 5-ту, 6-ту, 7-му, то середня (адекватна).
  • А якщо – на 8-му, 9-ту, 10-ту, то самооцінка завищена. Для дошкільнят трохи завищена самооцінка вважається нормою. Про надто завищену самооцінку можна говорити, якщо дитина постійно ставить себе на 10-ту сходинку.

Що ж робити, якщо самооцінка вашої дитини неадекватна (надто завищена або занижена)? Рівень самооцінки може змінюватися, особливо в дошкільному віці. Кожне нове звертання до малюка, кожна оцінка його діяльності, реакція на успіхи чи поразки – все це впливає на ставлення його до себе. Тобто ми можемо допомогти дитині сформувати адекватну самооцінку.

За матеріалами сайту: http://posnayko.com.ua/parents/helpful/korysne-dozvillya-2/parents/helpful/test-lesenka-45.html

 

Методика «Пори року»

Мета: дослідження рівня розвитку мислення дитини 3-4 років.92

Процедура дослідження:  дитині показують малюнок і подають інструкцію. За 2 хвилини дитина повинна не тільки назвати певну пору року, а й обгрунтувати свою думку, пояснити , чому вона так вважає, вказати ознаки, що на її думку свідчать про те, що на малюнку зображено саме цю пору року, а не іншу.

Інструкція досліджуваному: “ Уважно подивись на цей малюнок і скажи , яку пору року на зображено на кожній з його частин, поясни, чому ти вважаєш саме так. Якщо все зрозуміло, починай!”

Мал. 1. Малюнки до методики «Пори року».93

Обробка результатів

10 балів – за час дитина правильно назвала і пов’язала всі малюнки з порами року, вказавши на кожній з них не менше двох ознак (Всього 8 ознак).

8-9 балів – дитина правильно назвала і пов’язала з потрібними порами року всі картинки, вказавши при цьому 5-7 ознак, що підтверджують її 94думку, на всіх малюнках, разом узятих.

6-7 балів – дитина правильно визначила на всіх малюнках пори року, але вказала тільки 3-4 ознаки.

 4-5 балів – дитина правильно визначила пори року тільки на одному-двох малюнках з чотирьох і вказала тільки 1-2 ознаки на підтвердження своєї думки.

0-3 бали – дитина не змогла правильно визначити ні однієї пори року і не назвати точно жодної ознаки (різну кількість балів, від 0 до 3, ставиться в залежність від того, намагалася або не намагалась дитина це зробити).

Висновки

10 балів – дуже високий рівень розвитку мислення дитини.

8-9 балів – високий.

6-7 балів – середній.

4-5 балів – низький.

0-3 бали – дуже низький.

Джерело:

Немов Р.С. Психология: В 3 кн. – М.: ВЛАДОС, 2003. – Кн.3: Психодиагностика. – с. 100 «Времена года».

Методика «Виріж фігури»

  Дана методика призначається для психодіагностики наочно-дієвого мислення дітей у віці від 4 до 5 років.

Завдання методики полягає в тому, щоб швидко і точно вирізати з паперу намальовані на ній фігури. На мал. 1 є шість квадратів, які є розділені між собою, зображені різні фігури. Цей малюнок під час тестування пропонується дитині не в цілому, а по окремих квадратах. Для цього експериментатор попередньо розрізає його на шість квадратів.

Мал. 1. Контури вирізуваних фігур до методики «Виріж фігури».

95

Дитина по черзі отримує всі шість квадратів з малюнками (порядок їх пред’явлення позначений номерами на самих малюнках), ножиці і завдання вирізати всі ці фігури як можна швидше і точніше. (Перший з квадратів просто розрізається ножницями навпіл по горизонтальній лінії, прокреслено в ньому.)

Оцінка результатів

У ході оцінювання отриманих результатів в даній методиці враховуються час і точність виконання дитиною завдання.96

10 балів – всі фігури вирізані дитиною не більш ніж за 3 хв, а контури вирізаних фігур не більше ніж на 1 мм відрізняються від заданих зразків.

8-9 балів – всі фігури вирізані дитиною за час від 3 до 4 хв, а їх контури відрізняються від оригіналів на величину від 1 мм до 2 мм.

6-7 балів – всі фігури вирізані дитиною за час від 4 до 5 хв, а їх контури відрізняються від оригіналів на 2-3 мм.

4-5 балів – всі фігури вирізані дитиною за час від 5 до 6 хв, а їх контури відрізняються від оригіналів на 3-4 мм.

2-3 бали – всі фігури вирізані дитиною за час від 6 до 7 хв, а їх контури відрізняються від оригіналів на 4-5 мм.

0-1 балів – дитина не впоралася із завданням за 7 хв, і вирізані нею фігури відрізняються від оригіналів більше ніж на 5 мм.

Висновки про рівень розвитку

10 балів – дуже високий рівень розвитку наочно-дієвого мислення.

8-9 балів – високий.

4-7 балів – середній.

2-3 бала – низький.

0-1 бал – дуже низький.

Джерело:

Немов Р.С. Психология: В 3 кн. – М.: ВЛАДОС, 2003. – Кн.3: Психодиагностика. – с. 114 «Вырежь фигуры».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.