Карантин без стресу

Карантин без стресу

В умовах сучасного життя більшість батьків проводили відносно мало якісного часу разом зі своїми дітьми. Але із введенням карантинного режиму, все змінилося і Вам потрібно швидко пристосовуватися до нових умов життя.

Цю ситуацію психіка сприймає, як стресову, отже спочатку не дивуйтеся, що Вас дратує кожна дрібниця. Та можна допомогти собі швидше адаптуватися, якщо одразу визнати власні емоції, прийняти їх, дати їм «ім’я».

Наступний крок – зрозуміти справжню причину роздратування, в умовах замкненого простору вона здається очевидною – Вам не вистачає власного. Попросіть своїх близьких дати Вам годину на усамітнення і проведіть цей час, піклуючись лише про себе.

Після такого відпочинку Ви зможете організувати власне дозвілля з користю для себе та своїх близьких.

Ранкова зарядка: під час карантину дуже не хочеться вставати з ліжка, особливо дітям. Для того, щоб ранок розпочинався з користю, можна знайти легкі вправи онлайн або згадати їх зі шкільних уроків фізичної культури.  І корисно і приємно.

Традиційний Сімейний сніданок: ще одна гарна традиція, на яку зазвичай не вистачає часу. Спільний прийом їжі зранку є чудовою нагодою спланувати свій день (бо домашнє обмеження в пересуванні). Саме ранком ви можете обрати чим би хотіли розважитись в цей день.

Прибирання: щоб прибирання було цікавішим та не набридало, проведіть турнір з чистоти. Кожного дня можна придумувати нові змагання. Наприклад: розділити квартиру на зони чи зробити його у вигляді квесту, де першим етапом буде прибирання підлоги, другим поверхонь, третім миття посуду, за кожен етап нагорода – хто переможе той отримає десерт.

Приготування їжі: разом готувати завжди веселіше, для того, щоб заохотити ваших дітей допомагати вам на кухні, назначте їх старшими з приготування їжі. Хай саме вони обирають страви для обіду чи вечері. Доручіть їм прості завдання – розмішувати тісто, розставляти тарілки, мити овочі.

Роблячи побутові справи разом, Ви заощаджуєте безліч часу на можливі розваги. Одна з них – малювання:

  • малювання відбитками пальців – візьміть аркуш паперу, залиште на ньому відбиток пальця, що був розмальований фарбою, домалюйте до відбитка деталі, щоб вийшли різноманітні тваринки чи комашки.
  • малювання харчовою плівкою – нанесіть плями кількох кольорів акварельної фарби або гуаші на всю поверхню аркуша. Накладіть зверху плівку та промалюйте, злегка натискаючи на плівку, різноманітні лінії. Дайте фарбі висохнути і зніміть плівку. Доведіть малюнок до завершення фломастерами або олівцями.
  • малювання по сирій поверхні – змочіть аркуш паперу водою, дайте підсохнути 30 секунд і починайте малювати акварельними фарбами. Після висихання домалюйте малюнок олівцями.

 

Розвиваючі ігри

  • озвучка – вимкніть звук у телевізорі, а на мультики, кіно або новини придумайте власну озвучку. Дитина услід за дорослими перевтілюється на справжнього артиста!
  • вгадайка – зав’яжіть дитині очі шарфиком і давайте у руки по черзі різні предмети: м’яку іграшку, м’яч, тарілку, зернятка, книгу тощо. Завдання дитини – вгадати на дотик, що у неї в руках.
  • секретне невидиме чорнило – Ви можете вдати секретного агента, бо маєте свої секретні коди і повідомлення, приховані від інших. Усе, що вам необхідно, – це деякі предмети домашнього вжитку і таємна сила лимонного соку. Потрібно: половина лимона, невелика ємність, ватна паличка, білий папір, лампа. Вичавіть трохи лимонного соку в ємність. Умочіть ватну паличку і напишіть повідомлення на білому папері. Зачекайте, доки сік висохне і стане повністю непомітним. Щоб прочитати секретне повідомлення нагрійте папір, тримаючи його поруч із лампочкою.
  • будуємо шалаш – будиночки в дитинстві не будували тільки ледачі. Коли почнете споруджувати з дитиною будинок із табуреток, ковдр, подушок і коробок, самі того не помічаючи, повернетеся у дитинство! І обов’язково захочете спорудити свій особистий шалаш для читання і медитації.

Для того, щоб заняття не набридали вашим дітям, слід кожного дня пробувати щось нове. Дитині потрібна не лише Ваша увага, а й час зробити щось самостійно. Тому давайте власним дітям можливість відчувати себе особистістю. В першу чергу, це стосується свободи вибору та особистого простору.

Слід пам’ятати, що ізоляція – це стрес як для дорослих, так і для малечі. тому в жодному разі не вживайте «заспокійливі» висловлювання, на кшталт «Знайшов, про що переживати», «Тебе це взагалі не стосується, йди, пограйся», спробуйте замінити їх на «Я розумію, що ти боїшся», «Я бачу, що тобі сумно, я тебе розумію».

Не варто обговорювати в присутності дітей невтішні сценарії, деталізуючи подробиці, не слід переглядати фільми про віруси, хвороби, апокаліпсис, які лише підійматимуть рівень тривоги й страху. Краще подивіться комедію чи мультики з дітьми. А «під фільм» приготувати домашні сухарики або какао з печивом.

Не починайте різко  виховувати, або «перевиховувати» своїх дітей. Адже це лише забере багато сил, здоров’я і часу та зіпсує відносини сім’ї в умовах ізоляції. Краще розділіть права та обов’язки кожного члена сім’ї на час карантину, незалежно від віку. Не примушуйте дітей «використовувати час з користю, не байдикувати», тобто робити те, що здається за потрібне Вам. По можливості організуйте звичне для дитини й для себе спілкування, розваги та гуртки в онлайн режимі.

Будьте здоровими! Дотримуйтесь гігієни рук і розуму!

Розробила: психолог I категорії Литвишко Г. Ю.

 

 

Список використаної літератури:

 

Дас, Сатья. Нескучная детская психология. Как общаться с ребенком, чтобы он вас и слушался, и слышал [Текст] / Сатья Дас. – Рига: Apgads Mantojums, 2016. – 168 с.

Стід, Кевін. 10 помилок добрих батьків: як їх уникнути [Текст] / Кевін Стід; пер. Т. Різун. – Львів: Свічадо, 2009. – 168 с.

Теслюк, П.Ю. Робота психолога з батьками. Підказки та рекомендації [Текст] / П.Ю. Теслюк; упоряд. Т.Ш. Червонна. – Київ: Шкільний світ, 2014. – 112 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.